توييتر چيست ؟

تازه هاي الكترونيك

توييتر چيست ؟

۲۳ بازديد

توليد صداي اسپيكرهاي معمولي با استفاده از يك آهنربا براي حركت دادن يك هسته انعطاف پذير به جلو و عقبي مي باشند. آنها از پخش كننده هاي صدا (بلندگويي) استفاده مي كنند كه سيگنال الكتريكي را به حركت هاي فيزيكي (صدا) تبديل مي كنند. يك توييتر نوعي بلندگو (پخش كننده صدا) است كه بالاترين محدوده فركانسي را توليد مي كند. دو نوع ديگر پخش كننده ها نيز ميدرنج ها و ووفرها هستند.

اساساً يك بلندگو يك هسته انعطاف پذير، يا ديافراگم است كه با حركت بسيار سريع به جلو و عقب براي توليد امواج صوتي بكار مي رود. معمولا ديافراگم از كاغذ، پلاستيك يا فلز درست شده است و به سوسپانسيون پهن انتهايي چسبيده است. همچنين سوسپانسيون كه همان اطراف هسته است، يك حاشينه فلزي انعطاف پذير است كه باعث حركت هسته مي شود و به سبدي وصل شده است كه قاب فلزي بلندگو است.

در قسمت باريك انتهايي هسته يك Voice coil است كه به سبد توسط رينگ فلزي وصل شده است و باعث مي شود Coil بتواند به جلو و عقب حركت كرده و در جاي خود فيكس شود.

تفاوت بين توييتر و دو نوع پخش كننده ديگر مربوط به سايز آنها است. يك ووفر بزرگترين نوع پخش كننده است و به منظور توليد صداهاي با فركانس پايين ساخته شده است. در حاليكه توييترها بسيار كوچكتر هستند و براي توليد صدا با بالاترين فركانس ها مي باشند.

تعجب آور نيست كه مدرنج ها طيف فركانس متوسط بين فركانس هاي ووفرها و توييترها را تحا پوشش قرار مي دهد. سايز توييتر فركانس را نشان مي دهد به اين دليل كه براي ساخت امواج فركانس بالاتر، ديافراگم بايد با سرعت بالاتري ارتعاش ايجاد كند.

بسيار بعيد است كه يك پخش كننده با سايز بزرگ بتواند ارتعاش بسيار سريع مانند توييتر درست كند. اغلب يك استريو سيگنال هاي الكتريكي اش را به فركانس هاي مختلف تقسيم مي كند و هر سه نوع مختلف پخش كننده ها هر كدام وظيفه ايجاد فركانس مربوط به خود را به صورت جداگانه ايفا مي كنند. در اثر مواقع انواع پخش كننده ها در كنار هم در يك بدنه قرار داده مي شوند.

مركز خريد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.