حقايقي درباره اپل آسيا

تازه هاي الكترونيك

حقايقي درباره اپل آسيا

۱۷ بازديد

شيائومي  در سال ۲۰۱۰ ميلادي پا به صنعت گوشي هاي هوشمند تلفن همراه گذاشت. اين شركت كه زماني سومين توليدكننده ي مطرح تلفن هاي هوشمند در كل دنيا به حساب مي آمد بزرگ ترين بازارها را در چين و هند را دارا مي باشد در شرايطي كه حتي در اين دو كشور برندهايي نظير سامسونگ را در درجه دوم اهميت قرار داده و خود را به پرفروش ترين توليدكننده ي اين محصول تبديل كرده است.

در ميان كشورهايي كه به طور گسترده از محصولات اين كشور استفاده مي كنند از شيائومي با القابي نظير اپل آسيا يا اپل شرقي ياد مي شود كه دليل آن شباهت بالاي محصولات اين شركت در مقايسه با محصولات شركت اپل مي باشد. براي مثال مي توان از فيرم ور مخصوص MIUI مخصوص تلفن‌هاي همراه كه توسط شركت شيائومي بر پايه سيستم‌عامل منبع‌باز اندرويد توسعه داده شده است. نام برد.خصيصه اين سفت افزارها رابط كاربري به شدت تغيير يافته آن است، بطوريكه كه App Drawer اندرويد را كنار گذاشته و شباهت بسيار زيادي با رابط كاربري آي‌اواس شركت اپل و رابط كاربري تاچ‌ويز شركت سامسونگ دارد.

ركورددار پرفروش ترين گوشي در يك روز در كتاب گينس

فروش بي سابقه ي گوشي هاي تلفن همراه شركت شيائومي در طي ۲۴ ساعت (يك روز) در سال ۲۰۱۵ توانست ركورد جديدي را در كتاب گينس به نام خود به ثبت برساند. در فستيوالي كه اين شركت در سال ۲۰۱۵ برگزار نمود طي پيشنهادهاي تخفيفي كه اين شركت به هواداران خود ارائه داد توانست تعداد ۲۱۱۲۰۱۰ عدد گوشي تلفن همراه را در عرض يك روز به فروش برساند كه باعث شكست شدن ركود سابق فروش گوشي تلفن همراه در Tmall علي بابا  به تعداد ۱۸۹۴۸۶۷ عدد در سال ۲۰۱۴ گرديد.

اين شركت همچنين در فروش لوازم خانگي  هوشمند، ابزار روشنايي و تلويزيون نيز داراي آمار قابل توجهي مي باشد كه البته هيچ يك موفق به ثبت ركورد ديگري نشده اند. شايد در اينده اي نه چندان دور شاهد ثبت ركوردهاي جديدي از اين شركت باشيم.

۵%  ميزان سودي است كه تغيير نخواهد كرد

 مديرعامل شركت شيائومي لي جون (Lei Jun) در كنفرانس در سال جاري برگزار شد عنوان كرد مادامي كه مديريت اين شركت برعهده ي اوست، درصد سود متعلق به محصولات خود را كه از بخش فروش عيد مي شود همواره بر روي ۵% بهطور ثابت حفظ خواهد كرد و برنامه ي اجراي اين سياست را براي اعمال آن روي تمام محصولات اين شركت از تلفن هاي هوشمند گرفته تا تلويزيون هاي هوشمند، لوازم خوانگي و روشنايي  و … در دستور كار خود قرار خواهد داد.

با نگاهي دقيق تر به اين سياست مي توان به اين نتيجه رسيد كه اين شركت برنامه اي براي بر حضور شركت هايي از قبيل وان پلاس ندارد و بر اساس اين سياست كالاهاي تحت توليد اين شركت هميشه نسبت به قيمت فروش آنها از ارزش خريد بسيار بالايي برخوردار خواهدند بود كه اين خود مي تواند بهترين تبليغ تجاري براي كالا هاي توليدي اين شركت باشد چراكه ديگر شركت ها به طور سالانه به افزايش قيمت محصولات خود مي پردازند ولي مشتريان شيائومي  همواره مي توانند به سياست قيمت گذاري محصولات تحت حمايت خود تكيه كنند. اينكه اين سياست شايد همواره به سود اين شركت نباشد خود جاي بحث دارد ولي بايد اين را هم خاطرنشان كرد كه درصد بزرگي از شود سالانه ي اين شركت از منبع فروش لوازم جانبي محصولات خود عايد ميشود.

دامنه ۳.۶ ميليون دلاري شيائومي

شركت شيائومي جهت راه اندازي وب سايت رسمي خود در سال ۲۰۱۴ مبلغ ۳٫۶ ميليون دلار براي خريد دامنه ي mi.com  هزينه كرد ولي اين تنها هزينه ي اين شركت در اين زمينه نبود. اين شركت علاوه بر اين سايت به جهت دشواري لفظ نام ان در كشورهاي مختلف اقدام به خريداري دامنه هاي مختلف ديگري نيز نموده است كه مبالغ چشم گيري نيز براي ان ها متحمل شده است.

دارا بودن يك دامنه ي رسمي با نامي ساده و به ياد ماندني خود يك نقطه ي قوت در نظر گرفته مي شود زيرا به آساني در ذهن مي نشيند و همچنين به آساني در بين مردم پذيرفته مي شود كه بهترين راه ممكن براي شركتي است كه به طور گشتره تمامي محصولات خود را تنها از طريق ارائه يبر خط انها به فروش مي رساند.

لوگويي با مفاهيم عميق

برخلاف ظاهر بسيار ساده و شكل گرافيكي ان، اين لوگو داراي مفاهيمي عميق تر مي باشد كه گوياي افكار بنيان گزاران آن است. در زبان چيني در صورتي كه اين لوگو را به صورت وارونه نگاه كنيد به مهفوم قلب خواهيد رسيد. حروف  MI  در ايم لوگو مي توانند نماينده ي دو لغت  Mobile Internet (اينترنت موبايل) باشند و يا مي توان مفاهيمي نظير  Mission Impossible (ماموريت غيرممكن) را از آن استخراج نمود كه گوياي تفكرات غالب بنيان گزاران و چشم انداز اهداف شكل گيري اين شركت ميباشد.

سيد محصولات ۱۰۰درصد غير مرتبط

شركت شيائومي علي رغم كسب شهرت و محبوبيت خود به جهت توليد محصولات تلفن هاي هوشمند كه راه اين شركت را در بازار تكنولوژي هموار نمود، محصولات متنوع ديگري را نيز به بازار عرضه كرده است كه شايد اميدوار است تنوع و نواوري صورت گرفته در انها بتواند توجه مشتريان را در بازار هاي ديگر به خود جلب كند. اين محصولات نوآورانه و گاهي متعجب كننده شامل اسكوتر قابل حمل برقي با توانايي برد بالا، دستگاه هاي كنترل كننده ي تناسب اندام،  پهپادهاي قابل عرضه ، لامپ هاي روشنائي هوشمند، روبات هاي جارو برقي و پاور بانك  مي شود كه مي توان به اين موارد دوربين هاي امنيتي ، پخش كننده هاي مولتي مديا و كفش هاي ورزشي هوشمند مخصوص دويدن را نيز افزود. محصولاتي از اين شركت از قبيل پلوپز، مسواك برقي، بالش مسافرتي، چمدان، تشك و خودكار كه در هيچ دسته بندي كالاي ديجيتال قابليت  دسته بندي ندارند شايد براي شما نيز سوال برانگيز باشند

مركز خريد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.