سرعت گوشي هاي اندرويدي خود را چند برابر كنيد ( قسمت سوم)

۲۵ بازديد

خالي كردن حافظه كش برنامه‌ها
حافظه ي كش بخشي از حافظه است كه به شما كمك مي كند تا برنامه هاي كاربردي خود را با سرعت بيشتري اجرا كنيد. اين حافظه اطلاعات مورد نياز شما در حين اجراي برنامه ي كاربردي را در خود ذخيره مي نمايد تا شما با سرعت بيشتري از اين برنامه هاي كاربردي استفاده كنيد. با اين وجود حجم اين اطلاعات ممكن است زياد و زيادتر شده و نهايتا تاثير منفي بر روي كارايي دستگاه شما داشته باشند. به همين دليل اگر شما در حال استفاده از اين برنامه ها نيستيد پس به اطلاعات اين حافظه به طور مداوم نياز نداريد. البته بايد در نظر داشت كه در صورت اجراي مجدد۱ اين برنامه ها همين اطلاعاتي كه در كش نشسته است به ميزان كاري كه با برنامه داريد در صورتي كه انها را حذف كنيد مجددا دانلود خواهند شد. براي حذف اين اطلاعات غير ضروري بايد به قسمت تنظيمات، گزينه Storage رفته و با ورود به گزينه Cached Data را انتخاب و با مشاهده سوال، گزينه OK را لمس كنيد.
با طي‌كردن اين رويه حافظه كش موجود بر روي دستگاه شما به طور كامل پاك خواهد شد و بدين‌ترتيب فضاي ذخيره‌سازي و سرعت بيشتري در اختيار خواهيد داشت. مدنظر داشته باشيد با اجراي مجدد برنامه‌ها، مجددا اطلاعات مورد نياز توسط آن‌ها دانلود خواهد شد.

حذف كاركرد هاي اضافي

سيستم هاي عامل اندرويد داراي امكانات فانتزي تعبيه شده بر روي آنها هستند كه بيشتر از نقش كاربرديشان نقش تزئيني دارند از قبيل ويجت‌ها و پس‌زمينه‌هاي زنده و البته انيميشن‌ها از جمله اين قابليت‌ها هستند. اين قابليت ها گرچه به نظر چشم نواز و دوست داشتني ولي بر روي كاركرد هاي اصلي گوشي شما تاثيرات منفي مي گذارند. شما مي توانيد با صرف نظر از استفاده از انها به بهبود كاركرد گوشي موبايل خود كمك كنيد.

توصيه مي‌كنيم از استفاده از پس‌زمينه‌هاي زنده تا حد امكان اجتناب كنيد و براي حذف ويجتها بايد بر روي آن با دست توقف كرده و بعد از ديدن سطل زباله انها را به سطل انتقال دهيد. با اين حركت، ويجت مورد نظر از هوم‌اسكرين حذف خواهد شد. در صورتي كه نظر شما تغيير كرد، مجددا با نگه‌داشتن انگشت در نقطه‌اي خالي از صفحه‌نمايش مي‌توانيد ويجت مورد نظر خود را اضافه كنيد.

از انيميشن ها صرف نظر كنيد
لغو عملكرد انيميشن هاي روي دستگاه شما مي تواند هم در مصرف انرژي و هم در سرعت كاركرد ان تاثير گذار باشد. با انجام اين كار، دستگاه شما نياز به صرف منابع سيستمي در هنگام بازكردن و يا پيمايش در ميان منوها به منظور اجراي انيميشن‌ها نخواهد داشت. اما بايد بدانيد كه انجام اين كار مانند موارد قبل به سادگي صورت نمي پذيرد و به سادگي نيز قابل بازگشت نيست.
ابتدا بايد به گزينه‌ Developer Options در دستگاه خود دسترسي داشته باشيد. شما مي توانيد اين گزينه را با هفت بار لمس كردن متوالي گزينه ي About phone در منوي تنظيمات خود فعال كنيد ولي بايد بدانيد كه كاركردن با اين گزينه نيازمند دارا بودن اطلاعاتي بيش از يك كاربر ساده است. و مي تواند دردسرساز شود.در برخي موارد نيز تغيير اين گزينه‌ها بدون داشتن اطلاعات كافي مي‌تواند به دستگاه شما و نحوه عملكرد آن آسيب بزند. درنهايت بايد بدانيدكه در صورت غير فعال كردن اين گزينه تنها راه مجددا فعال كردن ان بازگزداندن دستگاه به تنظيمات كار خانه ميباشد.

مركز خريد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.